Licență

Filosofia Procesului de la Bologna prevede flexibilizarea studiilor superioare, care i-ar permite studentului sa paraseasca oricare din cele trei cicluri pentru a se insera pe piata muncii, dar si sa revina in cadrul universitar pentru a-si continua studiile. Licenta este ciclul I de studii universitare, la care pot accede absolventii liceelor, adica posesorii diplomelor de bacalaureat. In conformitate cu principiile Procesului de la Bologna, invatamantul superior urmeaza sa se axeze pe finalitatile de studii, care reprezinta o schimbare si reorientare a gandirii de la un sistem bazat pe personal si orientat la intrari (input) pe un sistem centrat pe student si orientat spre produs (output).



Calificarile ce denota completarea ciclului I sunt acordate studentilor care:

  • demonstreaza cunostinte si competente avansate intr-un domeniu de studii;
  • pot aplica cunostintele obtinute intr-un domeniu de studii in mod profesionist;
  • demonstreaza capacitatea de a argumenta si a solutiona problemele din domeniul lor de studii;
  • au abilitatea de a colecta, interpreta si analiza date relevante (de regula, din domeniul de studii propriu), precum si de a –si expune rationamentele in baza aspectelor relevante de ordin social, stiintific sau etic;
  • pot comunica informatii, idei, probleme si solutii atat audientelor de specialisti, cat si de non-specialisti;
  • si-au dezvoltat acele competente care le sunt necesare pentru a-si continua studiile cu un grad sporit de autoinstruire.

Durata studiilor superioare de licenta (ciclul I) in ani si credite:

  • invatamant cu frecventa la zi - 3-4 (in dependenta de specialitatea aleasa) ani si, respectiv, 180-240 de credite de studiu;
  • invatamantul cu frecventa redusa – cu un an mai mare decat la invatamantul de zi - 180-240 de credite de studiu;
  • invatamantul la distanta - cu un an mai mare decat la invatamantul de zi - 180-240 de credite de studiu.

    Note:

  1. Pentru fiecare domeniu de formare profesionala numarul de credite de studiu este acelasi pentru toate formele de invatamant: de zi, cu frecventa redusa si la distanta.
  2. Pentru absolventii scolilor medii de cultura generala, in perioada de tranzitie, se organizeaza un an de completare a studiilor, care nu este cuantificat cu credite. Pentru aceasta categorie de studenti se planifica discipline din programa liceala, pentru a le crea conditii de sustinere a bacalaureatului.
  3. Pentru absolventii colegiilor care isi continua studiile in invatamantul superior la ciclul I in cadrul domeniului studiat initial, reducerea duratei studiilor va fi conditionata de recunoasterea unui anumit numar de credite cumulate in colegiu.
  4. Pentru absolventii institutiilor de invatamant superior care solicita un alt domeniu de formare profesionala reducerea duratei studiilor este conditionata de recunoasterea unui anumit numar de credite cumulate la prima facultate.
  5. Anul universitar la ULIM incepe la 1 septembrie si finalizeaza pana la 1 iulie.
  6. Anul universitar este format din doua semestre egale, durata unui semestru este de 15 saptamani.
  7. Durata sesiunilor de examene este de 7-8 saptamani pe an.

La ULIM sunt programate suplimentar trei sesiuni de reper pentru lichidarea restantelor: prima decada a lunii septembrie, prima decada a lunii decembrie, prima decada a lunii aprilie.

 

Cuantificarea anului universitar 

1 an de studii - 60 de credite. 
1 semestru - 30 de credite.

La invatamantul cu frecventa redusa si la distanta numarul total de credite (180, 240 etc.) se repartizeaza proportional la numarul anilor de studiu.

Structurarea saptamanii

Durata saptamanii de studii este de 5 zile cu un numar saptamanal de 26 ore de contact direct. La departamentul Limbi Straine numarul orelor de contact saptamanal este de 30. In planul de invatamant este indicata modalitatea de finalizare a studiilor la ciclul I - examenul de licenta - termenele de sustinere si numarul de credite. 

Examenul de licenta include:

  • proba la o disciplina fundamentala;
  • proba la o disciplina de specializare;
  • sustinerea unui proiect (teza) de licenta.

 


    16.05.2010